sâmbătă, 6 martie 2010

VESTI NOI de sambata seara

Buna seara!


Azi a fost o zi mai bunicica pentru Andrei, care face progrese. Programul la ATI este 8 - 20.00 cu pauza intre 14 - 16 cand trebuie sa parasim ATI.
Astazi l-am gasit treaz cand am ajuns, era necajit din cauza tubului din gat, incerca sa tuseasca si nu putea. Pana la urma asistenta care a fost de dimineata a intrebat medicul, dupa care au venit si i-au scos tubul. Este foarte bine ingrijit, i se acorda o atentie deosebita din partea medicilor. A inceput sa tuseasca si sa expectoreze sange, Catalin spune ca este de la plaman eu cred ca este de la rana facuta pe gat de la tub, mai ales ca se plange ca il doare rau gatul.
Starea lui fizica sa zicem ca este spre bine fata de ieri, insa la capitolul moral sta mai rau. Azi l-a intrebat pe Catalin cate ore a durat operatia. Dupa ce i-a raspuns, fiind intrebat ce importanta aredurata pentru el, ne-a raspuns:
"...Asa, ca sa-i spun lui Dumnezeu cate ore am stat cuminte."
Ne cere sa vorbim cu doctorii sa-i dea si lui voie acasa. Cand Catalin i-a spus ca trebuie sa mai avem putina rabdare, Andrei a raspuns ca de un an tot are rabdare.
La un moment dat, ne-a spus foarte surprins ca, spre deosebire de operatia din italia ,acum nu are dureri, chiar era uimit ca nu simte nimic la opertie si nu-l doare deloc. I-am explicat ca la picioarele lui se afla un aparat din care pleaca un fir care este conectat la el prin spate( cateter epidural) si care pompeaza in interior calmantul dupa un anumit program.
Azi Catalin l-a pregatit pe Andrei ca urmeaza saptamana viitoare sa-l anestezieze din nou ca sa-i scoata cateterul si sa-i monteze altul, fapt care este adevarat. Ceea ce nu am putut sa-i spunem direct este ca urmeaza operatia la celalalt plaman si sunt nevoiti sa scoata cateterul si sa monteze altul in alt loc. Nu a comentat nimic, sa speram ca a inteles sau poate ca stie deja mai multe decat credem noi.
Este din ce in ce mai matur in gandire si ne uimeste in fiecare zi. Azi stateam unul pe o parte si celalat pe cealalta parte in jurul patului si ne certam care sa se duca la pranz la masa, ca nu vroia nici unul sa plece de langa el. Ne trimiteam unul pe altul la care, el ne-a zis sa terminam cu cearta ca suntem destul de maturi ca sa putem lua o decizie. Apoi a luat mana mea si mana lui ta-su si le-a unit punandu-si si el manuta deasupra. Dupa aceea i-a spus lui Catalin sa nu mai plece din Germania decat odata cu noi.

..............................................................


Ieri am fost tare speriata, cand am ajuns de dimineata copilul dormea profund am tot incercat sa-l trezesc si sa vorbescb cu el, insa nu reactiona in nici un fel. Au venit medicii la vizita (vreo 4-5) si nu intelegeam decat cuvantul metastaza, repetat de foarte multe ori, dupa care o asistenta m-a intrebat la ce ora vine translatorul, ca doctorii vor sa discute cu parintii. Pe moment nu am stiu ca sa spun, dupa care s-a fixat intalnirea la ora 14. Dupa ce au plecat am incercat iarasi sa-l trezesc pe Andrei si nu a reactionat in nici un fel, sincer va spun ca gandul mi-a fost ca daca a intrat in vreo coma si astia nu-mi spun nimic pana nu vine translatorul. Am inceput sa plang langa el si i-am zis la ureche sa nu ma lase singura ca el este sprijinul meu la batranete, in momentul acela a deschis ochii s-a uitat la mine si mi-a dat din cap ca:" da".
Intalnirea de la ora 14, din cate am inteles eu de la Ioana, translatorul nostru, a fost cu o doctora de rang foarte inalt din oncologie, care ne-a descris operatia (in ce-a constat), lucru pe care noi il stiam deja de la cei doi prof. chirurgi care l-au operat, insa la sfarsit am bombardat-o si noi cu intrebarile, referitor la ce avem de facut pe viitor. Legat de raze ne-a spus clar ca nici o tehnica de radiatii (novalis sau ...) nu are rezultate la osteosarcom. La momentul de fata ei nu pot face nicio afirmatie legata de viitor, este posibil sa mai faca cateva sedinte de chimio, dar cu totul alte substante fata de cele facute pana acum. Oricum tot in Germania, la Munster.
Este un centru foarte mare specializat numai pe acest tip de cancer - osteosarcom. Aici se aduna informatii din toata lumea legate de aceasta boala si de cazuri diferite care apar. Medicii care l-au operat uvor trimite toate informatiile legate de Andrei, urmand sa primeasca un raspuns pentru viitorul tratament. Cu jumatate de gura au recunoscut ca nu au mai avut un caz similar ca acesta, dar ca vor depune toate eforturile pentru insanatosirea lui.

...................................................


Cam atat pentru azi ca trebuie sa ma odihnesc pentru o noua zi. Sunt multe de povestit dar la momentul de fata nu ma gandesc decat, (si ma rog pentru asta) sa fi ajuns acolo unde trebuie . Nu-mi doresc decat ca Andrei sa fie bine si cu zambetul pe buze, asa cum era el odata. Desi azi mi-a zis la un moment dat ca este fericit. (la ora asta nu imi mai amintesc de ce era)

Am sa mai revin cu informatii dar nu stiu cand sa va spun acum.
Dumnezeu sa ne ajute in continuare!
Gilda

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu